blog o studijním pobytu v rámci programu Erasmus

sobota 17. září 2011

Výuka na TUT

Opět jsem tady dlouho nic nenapsal, ale skutečně nemám čas vůbec na nic, přesto bych chtěl aspoň stručně nastínit, jak to tady probíhá. Celá univerzita se nachází v jednom velkém kampusu, kde jsou všechny budovy propojeny, takže když venku prší, což se v Tampere stává často, nemusíme vůbec vycházet ven. V porovnání s ČR, kde je moje fakulta rozházená po několika budovách (a bývalo hůř...), je to příjemná změna. V areálu se nachází tři restaurace (menzy) a spousta kaváren, ale kávu jsem tady zkusil zatím jen jednou a možná naposled, protože je to fakt drahé (1,1E za obyčejnou kávu, mohli by mít nějaké studentské slevy...). Celkově je vybavení školy na dobré úrovni, všude na chodbách jsou počítače, samozřejmostí je (funkční) wi-fi snad v celém areálu (dokonce i venku před budovou je pořád dostatečný signál), v knihovně jsem zatím nebyl, ale slyšel jsem, že vypadá moc dobře (prostorná, příjemné místo pro studium). Navíc je škola otevřena snad 24 hodin denně (s přístupem na kartu). Toho se dá využít různě, například ke sledování fotbalového zápasu v přednáškové místnosti. Na chodbách je spousta pohodlných míst k sezení, já si občas i lehnu :) Nevím proč, ale nějak jsem zapomněl školu vyfotit, ale co nejdřív to napravím a fotky dodám.

V původním Learning Agreementu jsem měl pouze 4 předměty, pro jistotu jsem si přidal další dva (minimum je 18 kreditů, pokud budu mít méně, musel bych vracet část přiděleného grantu). Jeden předmět probíhá formou samostudia, takže jsem ho vlastně ještě ani neviděl, ostatní už mě zaměstnávají od prvního týdne...

Digital Design for FPGA
Tento kurz je pro mě asi nejobtížnější (ještě že mám výborného kolegu na cvičeních), ale zároveň velmi kvalitní. Překvapilo mě, že je vyžadována povinná docházka na přednášky i cvičení, každý týden musíme předvést úkol z minulého týdne a kromě toho posíláme své "výsledky" vyučujícím na e-mail, vždy do konce týdne. Postupně bychom měli vytvořit funkční kalkulátor (vstup z klávesnice, výstup na displej, pouze základní početní operace). Předmět je zaměřen hodně prakticky, což oceňuji, protože doma takových předmětů máme málo...

Introduction to Satellite Positioning
Očekával jsem trochu něco jiného, ale zatím předmět zvládám. Každý týden se ve cvičeních řeší nějaký problém, většinou pomocí Matlabu.  Pracuji ve dvojici s Čechem, který bydlí na stejném patře naproti přes chodbu, takže se vždy sejdeme a úkol vyřešíme. Opět se odevzdává elektronicky, učitel většinou napíše nějaký slovní komentář a udělí bonusové body. Komentář typu "Good job" vždy potěší... :)

Basic course on wireless communications
Tento předmět je pro mě zatím jen opakování, ale věřím, že později budou i nějaké nové informace. Překvapivě nemusíme chodit ani na přednášky, ani na cvičení, i když se to doporučuje. Na cvičeních se počítají příklady a na konci vyučující položí bonusovou otázku, za kterou můžeme získat extra body ke zkoušce. 

Signal Processors
Možná už bych mohl začít něco dělat, samostudium asi není pro mě ideální řešení :)

Video Compression
Předmět "navíc", teorii z přednášek docela znám, na cvičení jsem byl ztracený, protože se používá Linux, se kterým nejsem zrovna kamarád, snad to časem bude lepší...

Finnish for beginners 1
Finštinu tady vyučují stejné učitelky, jako na EILC kurzu. Tentokrát chodím do skupiny, kterou vyučuje Anja. Zatím vše znám, jako účastník EILC nemusím první periodu do kurzu chodit, ale zatím chodím a zjišťuji, že třeba číslovky pořád neovládám na 100%... :)

Měl jsem zapsaný ještě jeden další kurz, ale už mi nepasoval do rozvrhu, takže jsem se odhlásil. Celkově je poměrně obtížné sestavit si rozumně rozvrh, nakonec se mi to celkem podařilo.

2 komentáře:

  1. Můžu Tě pozvat na pivo?

    Je tohle Tvůj email xcibul07@stud.feec.vutbr.cz ? Jestli jo, tak bych Ti napsal a dohodli bychom se.

    Na TUT jsem promoval.

    OdpovědětVymazat