blog o studijním pobytu v rámci programu Erasmus

pondělí 27. června 2011

Koupě letenky

Na úvod musím poznamenat, že právě finské Tampere je snad nejhorší destinací z hlediska dopravy, jakou jsem si mohl vybrat. Zatímco do Švédska či Dánska se v klidu dostanete pomocí autobusů Student Agency, Finsko je díky své poloze víceméně odsouzeno výhradně letecké dopravě. Ano, sice existuje společnost Bohemia Lines, která provozuje autobusovou linku až do Helsinek, ale celá cesta trvá tři dny a zahrnuje i dopravu lodí. Navíc finančně vychází tento cestovní maraton na téměř 6000Kč za zpáteční jízdenku a v této cenové relaci se dají koupit i letenky. No možností je samozřejmě také osobní automobil, ale při cenách benzinu a vzdálenosti je nutné se domluvit ve více lidech.

Nakonec jsem se tedy rozhodl pro letadlo. Přímo v Tampere je také letiště, ale bohužel tam létají buď pouze nízkonákladové společnosti Ryanair a Wizzair, které jsou nízkonákladové jen do té doby, kdy nemáte těžké kufry (za ty se hodně připlácí), a také finský dopravce Finnair, který je však cenově hodně vysoko. Proto jsem se rozhodl letět do Helsinek a dále pokračovat autobusem nebo vlakem (autobus je výhodnější, protože jezdí častěji, dokonce i v noci a navíc přímo z letiště). Letenky se vyplatí koupit co nejdřív, jejich ceny totiž postupně narůstají. Já jsem bohužel musel čekat na to, jak dopadne moje žádost o účast v kurzu EILC (viz další příspěvek), takže jsem letenku kupoval až v polovině června, navíc jsem chtěl letět se spolužákem z naší fakulty, takže se značně zúžil výběr letenek. Takže u nás vyhrála společnost Lufthansa s cenou za zpáteční letenku 6490Kč (s odletem z Prahy a s přestupem v Mnichově - poměrně krátká doba, tak snad to stihneme). Podle informací na webových stránkách Lufthansy byl zaveden tzv. Piece concept, který umožňuje přepravu jednoho zapsaného zavazadla, jehož povolená hmotnost je až 23kg, což snad bude stačit.
Předpokládané letadlo na trase Praha - Mnichov

Jen pro zajímavost, nejlevnější varianta přímého letu byla nabízena společností Austrian Airlines z Vídně za zhruba 7000Kč, ČSA pak byly ještě asi 1500Kč dražší. Pokud však člověk zná přesný termín, kdy má přiletět do Finska a nemusí na něj čekat, vyplatí se koupit letenku už někdy v dubnu, kdy se ceny pohybovaly již od 4000Kč za zpáteční letenku (Lufthansa, AirBerlin, LOT a jejich kombinace).

Na internetu jsem našel zajímavé kombinované řešení dopravy do Tampere, a to vlakem do Gdaňsku (s přestupem ve Varšavě), z tama pak Wizzairem přímo do Tampere. Bohužel, nepatřím k těm, kteří věří tomu, že vlak někam přijede na čas, takže jsem podobné dobrodružství raději pustil z hlavy.

Edit 6. června 2012: Z Budapešti létá Ryanair přímo do Tampere za cenu kolem 1400 Kč za zpáteční letenku. Sám jsem vyzkoušel a mohu doporučit zejména pro lidi z východu republiky nebo pro Slováky, protože Budapešť není až tak daleko.

Žádné komentáře:

Okomentovat