blog o studijním pobytu v rámci programu Erasmus

čtvrtek 30. června 2011

Studenstké bydlení v Tampere = TOAS

Ihned po přijetí na TUT mi bylo doporučeno co nejdříve si zajistit ubytování. V Tampere se o studentské ubytování stará výhradně organizace TOAS (The Tampere Student Housing Foundation). Registrace probíhá samozřejmě elektronicky, ale neumožňuje téměř žádný výběr. Ovlivnit výběr lokality nelze vůbec, existují pouze dvě základní možnosti, a to buď "as low rent as possible" a nebo "shared apartment with friend". Byla mi doporučena první možnost s tím, že prakticky vždy dostane student jakési standardní ubytování ve formě svého vlastního pokoje ve třípokojovém bytě s cenou do 250EUR. Pak je potřeba zaplatit kauci 325EUR (z toho 250EUR mi snad vrátí po ukončení pobytu) a čekat. Po pár týdnech mi přišel e-mail, ve kterém jsem byl informován, že mi byl překvapivě přidělen pokoj pro dvě osoby (takže jsem skutečně zvědavý na svého spolubydlícího), cena je však mnohem příznivější, jen 123EUR za měsíc. Na internetu jsem dokonce četl nějaké příspěvky typu "pro mě už ubytování nemají", takže nakonec asi budu rád, že mám vůbec kde bydlet.

Lokalita je naštěstí vybrána dobře, jedná se o koleje Paawola, které se nachází pouze 1km od mé budoucí školy (tedy mám na mysli TUT, první tři týdny na UTA budou asi trochu horší). Tak více o ubytování napíšu, až tam budu. Zatím je komunikace s TOAS na slušné úrovni, na dotazy víceméně reagují, 1.8. si musím vyzvednout klíč a pak to všechno zhodnotím. První noc v Tampere si budu muset najít ubytování někde jinde, přiletím totiž 31.7. Takže ještě si budu muset zajistit nějaký hostel.

Ještě bych poznamenal jednu odlišnost. U nás má prakticky každá škola svou vlastní organizaci, která zajišťuje studentské ubytování. VUT má "Koleje a menzy", Masarykova universita má svoji "Správu kolejí a menz" atd., zatímco v Tampere je to pouze TOAS pro všechny univerzity ve městě.

Žádné komentáře:

Okomentovat