blog o studijním pobytu v rámci programu Erasmus

pátek 24. června 2011

Přihláška na TUT

Ihned poté, co jsem se dozvěděl o svém přijetí na TUT (Tampere University of Technology), začal jsem s přípravou k výjezdu, která spočívala především ve vyplňování různých formulářů jak na domácí, tak na zahraniční univerzitě.
  • Leden / únor - v tomto období je třeba mít na domácí univerzitě vyplněný a potvrzený dokument  "Žádost o studium v zahraničí ", což je vlastně seznam předmětů, které bych chtěl studovat a jejich ekvivalenty na domácí škole. Je dobré konzultovat jednotlivé předměty předem přímo s garantem předmětu, těžko se totiž hledá předmět, který by svým obsahem plně odpovídal domácímu předmětu. Naštěstí většina garantů tuto situaci chápe a přislíbí uznání předmětu po návratu.
  • Březen - přesně v polovině března otevírá TUT svůj on-line formulář zvaný "Application Form", na jehož vyplnění je poměrně dost času (2 měsíce). Je potřeba přiložit naskenovanou kopii "Transcript of Records", což je vlastně výpis všech absolvovaných předmětů na domácí škole (možno získat zdarma přímo u koordinátorky zahraničních vztahů nebo za poplatek na studijním oddělení).  
  • Květen / červen - elektronickou poštou přichází vyrozumnění o přijetí na školu, spolu s ním pak několik dalších formulářů. "Enrollment form", "Student card application form" a "Learning Agreement". Všechny tři se tentokrát posílají poštou (doporučeně to stojí 58Kč), poslední z vyjmenovaných formulářů je nutné nechat potvrdit jak na domácí škole, tak na hostující univerzitě. Takže jsem vyplnil dvě kopie a jednu jsem si nechal poslat zpět. Překvapila mě rychlost pošty, v pondělí večer jsem dopis posílal a již ve středu mi přišel e-mail potvrzující jeho doručení. 
V tomto příspěvku byly popsány pouze záležitosti týkající se komunikace se zahraniční institucí, konkrétně Tampere University of Technology (TUT). Koordinátorka pro Erasmus na tamní škole reaguje na všechny dotazy a žádosti rychle, zatím tedy jen přes e-mail, takže doufám, že i na místě bude stejně ochotná s čímkoliv pomoct. Další informace ohledně ubytování, kurzu EILC a dalších záležitostí budou o něco později...

Žádné komentáře:

Okomentovat